Általános Szerződési Feltételek

Készült a 2022- május 28-tól hatályos szabályok alapján, a 373/2021(VI.30) Korm. rendelet szabályaira is figyelemmel

Tartalomjegyzék

  1. BEVEZETŐ RENDELKEZÉSEK
  2. A VEVŐ SZEMÉLYÉT ÉRINTŐ KIKÖTÉSEK
  3. AZ ÁSZF HATÁLYA
  4. FOGALOMMEGHATÁROZÁSOK
  5. A SZERZŐDÉS LÉTREJÖTTE ELLŐTI TÁJÉKOZTATÁSOK
  6. TÁJÉKOZTATÁS A TERMÉK/SZOLGÁLTATÁS LÉNYEGES TULAJDONSÁGAIRÓL
  7. TÁJÉKOZTATÁS AZ ÁRRÓL ÉS A FELMERÜLŐ KÖLTSÉGEKRŐL
  8. TÁJÉKOZTATÁS HATÁROZATLAN IDEJŰ, VAGY ELŐFIZETÉSES SZOLGÁLTATÁSOK DÍJÁRÓL ÉS KÖLTSÉGÉRŐL
  9. TÁJÉKOZTATÁS EMELT DÍJÚ KOMMUNIKÁCIÓS ESZKÖZÖK HASZNÁLATÁRÓL
  10. A TELJESÍTÉS FELTÉTELEI – FIZETÉS – TELJESÍTÉSI HATÁRIDŐ
  11. A VEVŐI PANASZOK KEZELÉSÉNEK MÓDJA
  12. TÁJÉKOZTATÁS A FOGYASZTÓT MEGILLETŐ ELÁLLÁSI ÉS FELMONDÁSI JOGRÓL

12.3.       Elállási/Felmondási nyilatkozatminta

Elállási/Felmondási nyilatkozatminta

(a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 2. melléklete) 10

  1. ELJÁRÁS HIBÁS TELJESÍTÉS ESETÉN – TÁJÉKOZTATÁS A KELLÉKSZAVATOSSÁGRÓL, A TERMÉKSZAVATOSSÁGRÓL ÉS A JÓTÁLLÁSRÓL
  2. TÁJÉKOZTATÁS A SZERZŐDÉS IDŐTARTAMÁRÓL, FELMONDÁSÁNAK FELTÉTELEIRŐL
  3. TÁJÉKOZTATÁS AZ ELLENSZOLGÁLTATÁS FOGYASZTÓ SZEMÉLYÉRE SZABOTTSÁGÁRÓL ÉS AUTOMATIZÁÉT DÖNTÉSHOZATALRÓL
  4. TÁJÉKOZTATÁS A FOGYASZTÓ KÖTELEZETTSÉGEINEK SZERZŐDÉS SZERINTI LEGRÖVIDEBB IDŐTARTAMÁRÓL
  5. TÁJÉKOZTATÁS LETÉTRŐL, PÉNZÜGYI BIZTOSÍTÉKRÓL
  6. TÁJÉKOZTATÁS FOGYASZTÓK RÉSZÉRE PEREN KÍVŰLI PANASZKEZELÉSI MÓDRÓL ÉS VITARENDEZÉSI MECHANIZMUSRÓL ÉS A BÉKÉLTETŐ TESTÜLETHEZ FORDULÁS LEHETŐSÉGÉRŐL
  7. VÁLLALKOZÁS, SZERVEZET JOGÁLLÁSÚ VEVŐVEL LÉTREJÖVŐ SZERZŐDÉSRE VONATKOZÓ KÜLÖN KIKÖTÉSEK
  8. ZÁRÓ RENDELKEZÉSEK

 

 

 

1.  BEVEZETŐ RENDELKEZÉSEK

1.1 Jelen Általános szerződési feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) tartalmazza a Webáruházból történő vevői megrendelés elfogadásával létrejövő szerződés feltételeit. A webáruházi értékesítés során a webáruházat működtető vállalkozás az eladó fél, a vevő vele köt szerződést, részére fizeti az ellenértéket, és ő teljesíti a szerződést.

1.2 Jelen ÁSZF tartalmazza a Polgári Törvénykönyv valamint a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet szerint kötelező előzetes tájékoztatásokat is. Amely kötelező tájékoztatás az ÁSZF-ben jellege folytán nem szerepel – például termékleiírás, árak, díjak – az a webáruház honlapon a termék adatlapján található. Ezen tájékoztatások is a szerződés részét képezik.

1.3 A Webáruházat működtető vállalkozás megnevezése:

 

Neve:Balla Ivett Gizella egyéni vállalkozó
Székhelye:6060 Tiszakécske, Kőrösi utca 49.
Adószáma:42979531-1-23
Telefonszáma:+36 30 434 8778
E-mail címe:titangym.ev@gmail.com
Weboldala:www.titangym.hu
 

Jelen ÁSZF alkalmazásában a továbbiakban „Vállalkozás”  kifejezés alatt ezen vállalkozást kell érteni.

A tárhely-szolgáltató adatai:

Cégnév:Websupport Magyarország Kft.
Székhely:1119 Budapest, Fehérvári út 97-99.
Cégjegyzékszám:01-09-381419
Adószám:25138205-2-43
Telefon:+36 1 700 4030
E-mail:info@ezit.hu
Web:www.ezit.hu
  • Webáruház megnevezése:

Honlapja https://shop.titangym.hu

Jelen ÁSZF alkalmazásában, a továbbiakban a „Webáruház” kifejezés alatt ezen webáruházat és a Vállalkozást kell érteni.

2. A VEVŐ SZEMÉLYÉT ÉRINTŐ KIKÖTÉSEK

2.1 A Webáruházzal szerződéskötésre csak nagykorú személy jogosult. A Vevő az ÁSZF elfogadásával nyilatkozik arról, hogy Tizennyolcadik életévét betöltötte és cselekvőképességében nem korlátozott.

2.2 16 év alatti személy a webáruházban nem vásárolhat, az adatkezelő által nyújtott szolgáltatásokat csak szülői beleegyezéssel és 1 fő felnőtt kisérő, vagy szakember személy felügyelete mellett veheti igénybe. Vásárlásra csak személyesen, az Adatkezelő székhelyén a szülő/gondviselő jogosult.

2.3 A webáruházi termékek/szolgáltatások vevő általi üzletszerű gazdasági tevékenység keretében történő forgalmazása, továbbértékesítése nem engedélyezett.

3.    AZ ÁSZF HATÁLYA

3.1 Jelen ÁSZF akkor válik a szerződés részévé, ha azt a Vásárló elfogadta. E célból a Webáruház honlapján az ÁSZF tartalmát a vásárló a szerződéskötést megelőzően megismerheti.

3.2 Jelen ÁSZF-t közzétettem és folyamatosan hozzáférhető a webáruház honlap nyitóoldalán, a honlapról letölthető pdf formátumban, ezzel a vásárlónak letölthetősége van arra, hogy tárolja és előhívja azt.

3.3 Ha a vásárló nem fogadja el az ÁSZF-t, a szerződés nem jön létre, a Vásárló a Webáruháztól jogviszony hiányában adásvétel teljesítését, termék/szolgáltatás átadását nem követelheti.

3.4 A vevőnek az ÁSZF elfogadásával egyidejűleg, a megrendelés elküldése előtt nyilatkoznia kell a Webáruház adatkezelési tájékoztatójának megismeréséről. E célból az Adatkezelési tájékoztató a Webáruház honlapján közzétételre kerül. Az Adatkezelési tájékoztató tartalmazza a Webáruház által végzett adatkezeléseket a céljuk, jogalapjuk és egyéb feltételek megjelölésével, tartalmazza továbbá az érintett személy adatkezeléssel kapcsolatos jogait. Magánszemély vevő esetén a vevői adatok szerződés-teljesítési célú kezelésének jogalapja a szerződés, a számlázási célú adatkezelés jogalapja jogi kötelezettség teljesítése. Ha a Vállalkozás hozzájáruláson alapuló adatkezelést is kíván végezni, azt a Webáruház megfelelő helyén az adatkezelés céljának megjelölésével jelzi, és a vevő a hozzájárulást egyértelmű nyilatkozattal – a honlapon elhelyezett négyzetbe pipa jelzés elhelyezésével adhatja meg. Hozzájárulás hiányában a Vállalkozás adatkezelést nem végez.

 

4. FOGALOMMEGHATÁROZÁSOK

Jelen ÁSZF alkalmazásában:

4.1 Vevő: a Webáruházban rendelést feladó személy, a vásárló, aki lehet magánszemély (fogyasztó), vagy egyéni vállalkozó.

4.2 Fogyasztó:a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy.

4.3 Vállalkozásnak minősülő vevő:a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében eljáró személy (nem fogyasztó).

4.4 Áru: A Webáruházban értékesítésre kínált ingó dolog, vagy szolgáltatás.

4.5 Termék: áru, digitális elemeket tartalmazó áru, szolgáltatás, digitális tartalom, digitális szolgáltatás.

4.6 Honlap: a Webáruház honlapja

4.7 Szerződés: A vevő és a Vállalkozás között a megrendelés elfogadásával létrejött kölcsönös jognyilatkozat

4.8 Felek: a vevő és a Vállalkozás.

5. A SZERZŐDÉS LÉTREJÖTTE ELŐTTI TÁJÉKOZTATÁSOK

5.1. A Ptk. szerinti tájékoztatások

Figyelemmel arra, hogy a Webáruházzal elektronikus úton történik a szerződéskötés, a Ptk. 6:82-85.§-ban előírt előzetes tájékoztatási kötelezettségnek az alábbiak szerint teszek eleget, azzal, hogy ezen tájékoztatás és az itt meghatározott jogok és kötelezettségek, eljárások egyaránt vonatkoznak a fogyasztónak minősülő vásárlókra,  és a fogyasztónak nem minősülő vállalkozásokra is, és a szerződés részét képezik.

5.1.1 Tájékoztatás a szerződéskötés technikai lépéseiről:

A Webáruház honlapra érkezve a Vevőnek nyilatkoznia kell a honlapos süti-adatkezeléshez való hozzájárulásról. Az erre vonatkozó részletes tájékoztatás a honlapon a hozzájárulás megadásának a helyén, illetve az Adatkezelési tájékoztatóban találhatók.

Megrendelés / vásárlás előtt a honlap nyitólapjáról nyissa meg, olvassa el, töltse le és mentse el saját gépére jelen ÁSZF-t. Az ÁSZF valamennyi pontját olvassa el, de különösen jelen előzetes tájékoztatásra vonatkozó pontját is. Az ÁSZF elfogadásával arról nyilatkozik, hogy az ÁSZF-t elolvasta, megértette, és azt magára nézve kötelezőnek ismeri el. Elfogadás hiányában nem jön létre szerződés, és Ön nem tudja a Webáruház értékesítéseit, szolgáltatásait igénybe venni.

Olvassa el az Adatkezelési tájékoztatónkat is, amely a magánszemélyek személyes adatainak kezelésére vonatkozik. A megrendelés / vásárlás során megadott személyes adatokat a Vállalkozás szerződés jogcímén, a számlázáshoz szükséges adatokat jogi kötelezettség jogcímén kezeli. Ha a Webáruház a magánszemély vevő hozzájárulásán alapuló adatkezelést kíván végezni – a honlap minden esetben kérni fogja, hogy az érintett a hozzájárulását egyértelmű nyilatkozattal – például egy négyzet kipipálásával – adja meg. Ha az adatkezelés hozzájáruláson alapul, és az érintett magánszemély úgy dönt, hogy a hozzájárulást nem adja meg, a hozzájáruláson alapuló szolgáltatást nem tudja igénybe venni, de a Webáruház sem fogja ezen adatkezelést végezni.

A szerződéskötés folyamata Webáruházunkban a következő:

A vevő a termék kiválasztásával, számlázási és szállítási adatai megadásával és az előzetes tájékoztatásokat is tartalmazó ÁSZF és Adatkezelési tájékoztató elfogadásával elküldi megrendelését a Webáruház honlapján. Ez jogi értelemben a vevő szerződési ajánlatának minősül.

A szerződéskötés technikai lépései a következők:

  • A Webáruházban történő megrendeléshez / vásárláshoz nem kell regisztrálni.
  • A megvásárolni kívánt termék/szolgáltatás adatlapján tájékozódhat a termék/szolgáltatás lényeges tulajdonságairól.
  • A termék/szolgáltatás árára vonatkozó tájékoztatást minden esetben a termék adatlapján tettem közzé.
  • A termék/szolgáltatás megvásárlását, a megrendelés feladását a „Vásárlás” gombra kattintással tudja indítani. Ezzel a terméket kijelölte vásárlásra. Itt kell megadni a rendelés mennyiségi adatait is.
  • Ezt követően a Webáruház megfelelő űrlapjain meg kell adnia személyes és számlázáshoz szükséges adatait.
  • A megrendelés elküldése előtt a képernyőn összesítve megtekinthetők a termékre/szolgáltatásra vonatkozó adatok – mennyiség, egységár, ellenérték, összes fizetendő – és a megrendelő által megadott vevői és szállítási adatok.
  • A megrendelés elküldése előtt egy négyzetbe helyezett pipával nyilatkoznia kell az ÁSZ és az Adatkezelési tájékoztató elfogadásáról.
  • Ezt követően a átirányítjuk a fizetési szolgáltató ( OTP SimplePay ) oldalára, ahol a szolgáltató által kért adatok beírásával létrejön a fizetés. A sikeresen befejezett bankkártyás fizetési folyamat igazolja az ellenérték megfizetését, majd a rendszer Önt visszairányítja a webáruház oldalára, ahol értesítést kap a fizetés állapotáról (sikeres, sikertelen)
  • A megrendelés elküldésével megtett vevői szerződési ajánlat beérkezését a Webáruház e-mailben késedelem nélkül visszaigazolja. Ezen visszaigazolásban egy kétdimenziós ún. QR kódot küldünk, amely tartalmazza a szolgáltatásunk igénybevételéhez szükséges adatokat. A teljesítésről a Webáruház elektronikus számlát bocsát ki, melyet szintén ebben a visszaigazoló e-mailben küld meg a vásárló részére. Ez a visszaigazolás jelenti a szerződési ajánlat elfogadását
  • Az ÁSZF elfogadásával a Vevő hozzájárul elektronikus számla kibocsátásához.

A szerződés teljesítéséről a következő pontokban adunk tájékoztatást.

5.1.2. Tájékoztatás arról, hogy a megkötendő szerződés írásba foglalt szerződésnek minősül-e, a Webáruház – mint az elektronikus utat biztosító fél – rögzíti-e a szerződést, továbbá, hogy a szerződés utóbb hozzáférhető lesz-e;

Az előbbiek szerint a Webáruházzal megkötött szerződés:

  • nem minősül írásba foglalt szerződésnek,
  • azt a Webáruház nem rögzíti, és
  • az a honlapon utóbb nem lesz hozzáférhető.

5.1.2. Tájékoztatás  azokról az eszközökről, amelyek az adatok elektronikus rögzítése során felmerülő hibák azonosítását és kijavítását a szerződési jognyilatkozat megtételét megelőzően biztosítják:

A vevőnek a Megrendelés elküldése előtt lehetősége van az adatok elektronikus rögzítése során felmerülő hibák azonosítására és kijavítására.  A hibák azonosítását szolgálja, hogy a megrendelés elküldése előtt a megrendelés összes adatát a vevő egy képernyőn áttekintheti és javíthatja is. A böngésző / vagy webáruház platform Vissza gombjával is javíthatók az adatok, illetve a kosárból a Törlés gombbal törölhetők a termékek, a Mennyiség gombra kattintva módosítható a darabszám / példányszám.

5.1.3. Tájékoztatás a szerződés nyelvéről

A szerződés nyelve a magyar.

5.1.4. Tájékoztatás szolgáltatási tevékenységre vonatkozó magatartási kódexről és annak elektronikus hozzáférhetőségéről, illetve az arról történő másolatkészítés módjáról

A Vállalkozás nem csatlakozott magatartási kódexhez.

5.1.5. Előzetes tájékoztatások fogyasztók részére

 A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet szerinti tájékoztatási kötelezettségnek az alábbi 6-20. pontban írtak szerint teszek eleget. Ezen pontok alatti tájékoztatások, az itt meghatározott jogok és kötelezettségek, eljárások a fogyasztóval megkötött szerződés részét képezik.

 

6. TÁJÉKOZTATÁS A TERMÉK/SZOLGÁLTATÁS LÉNYEGES TULAJDONSÁGAIRÓL

6.1. A Webáruházban kínált szolgáltatások (termékek) lényeges tulajdonságairól szóló tájékoztatási kötelezettségnek a honlapon, a termék adatlapján teszünk eleget.

6.2. A Webáruházban kínált termékek/szolgáltatások kizárólag a lényeges tulajdonságaik, jellemzőik szerinti rendeltetésük által meghatározott célra alkalmasak.

Részletesebb tájékoztatás a szolgáltatásról az Ügyfélszolgálattól kérhető.

 

7.  TÁJÉKOZTATÁS AZ ÁRRÓL ÉS A FELMERÜLŐ KÖLTSÉGEKRŐL

7.1. Az áru / szolgáltatás egységáráról és eladási áráról a honlapon, a termék adatlapján adunk tájékoztatást. A feltüntetett ár a bruttó árat jelenti és forintban van kifejezve.

7.2. A megrendelés összesítőjén adunk tájékoztatást a megrendelt termékért, szolgáltatásért járó ellenszolgáltatás adóval megnövelt teljes összegéről valamint az ezen felül felmerülő valamennyi költségről.

 

8. TÁJÉKOZTATÁS HATÁROZATLAN IDEJŰ, VAGY ELŐFIZETÉSES SZOLGÁLTATÁSOK DÍJÁRÓL ÉS KÖLTSÉGÉRŐL

Ilyen szolgáltatásokat a Webáruház nem értékesít.

 

9. TÁJÉKOZTATÁS EMELT DÍJÚ KOMMUNIKÁCIÓS ESZKÖZÖK HASZNÁLATÁRÓL

A Webáruházzal, telefonos ügyfélszolgálatával való kommunikációnak – történjen az internetes felületen, e-mailben, vagy telefonon, a szerződés megkötésekor vagy a teljesítése során – megrendelőt (fogyasztót) terhelő emelt díja nincs.

 

10.  A TELJESÍTÉS FELTÉTELEI – FIZETÉS – TELJESÍTÉSI HATÁRIDŐ

A megrendelés elfogadását visszaigazoló e-mail tartalmazza a teljesítés folyamatát, a megrendelt termékek/szolgáltatások megnevezését, mennyiségét, a fizetendő összeget, a fizetési feltételeket, a szolgáltatás igénybevételéhez szükséges QR kódot.

10.1. Fizetési feltételek és módok

 A fizetendő végösszeg a megrendelés összesítőjével, az elfogadását visszaigazoló e-maillel és az értékesítés számlájával egyezően tartalmazza e termék/szolgáltatás ellenértékét és minden költséget.

Fizetési módok:

Bankkártya: Bankkártyás fizetésre az OTP SimplePay rendszerét alkalmazzuk. Csak a sikeresen befejezett bankkártyás fizetési folyamat igazolja az ellenérték megfizetését.

A SimplePay online bankkártyás fizetési rendszer használatához Vevő tudomásul veszi, hogy a Balla Ivett Gizella egyéni vállalkozó (székhelye: 6060 Tiszakécske, Kőrösi utca 49.) Adatkezelő által a https://shop.titangym.hu felhasználói adatbázisában tárolt alábbi személyes adatai átadásra kerülnek az OTP Mobil Kft., mint Adatfeldolgozó részére. Az Adatkezelő által továbbított adatok köre az alábbi: név, e-mail cím, számlázási cím.

Az adatfeldolgozó által végzett adatfeldolgozási tevékenység jellege és célja a SimplePay Adatkezelési tájékoztatóban, az alábbi linken tekinthető meg: http://simplepay.hu/vasarlo-aff

Személyes fizetés: Amennyiben a terméket személyesen veszi át a Vállalkozás székhelyén, lehetősége van készpénzes fizetésre.

 

11.  A VEVŐI PANASZOK KEZELÉSÉNEK MÓDJA

A Webáruház panaszkezelési rendje a következő:

A fogyasztó a Webáruháznak, alkalmazottjának, megbízottjának a szolgáltatás fogyasztók részére történő forgalmazásával, illetve értékesítésével közvetlen kapcsolatban álló magatartására, tevékenységére vagy mulasztására vonatkozó panaszát szóban vagy írásban közölheti a Webáruházzal.

A szóbeli panaszt azonnal meg kell vizsgálni, és szükség szerint orvosolni kell.

Ha a fogyasztó a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a vállalkozás a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul köteles jegyzőkönyvet felvenni, és annak egy másolati példányát

    1. a) személyesen közölt szóbeli panasz esetén helyben a fogyasztónak átadni,
    2. b) telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a fogyasztónak legkésőbb az érdemi válasszal egyidejűleg megküldeni, egyebekben pedig az írásbeli panaszra vonatkozó szabályok szerint kell eljárni.

A telefonon vagy elektronikus úton hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panaszt a Vállalkozás köteles egyedi azonosítószámmal ellátni.

A panaszról felvett jegyzőkönyvnek tartalmaznia kell az alábbiakat:

a) a fogyasztó neve, lakcíme,

b) a panasz előterjesztésének helye, ideje, módja,

c) a fogyasztó panaszának részletes leírása, a fogyasztó által bemutatott iratok, dokumentumok és egyéb bizonyítékok jegyzéke,

d) a vállalkozás nyilatkozata a fogyasztó panaszával kapcsolatos álláspontjáról, amennyiben a panasz azonnali kivizsgálása lehetséges,

e) a jegyzőkönyvet felvevő személy és – telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz kivételével – a fogyasztó aláírása,

f) a jegyzőkönyv felvételének helye, ideje,

g) telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a panasz egyedi azonosítószáma.

Az írásbeli panaszt a Vállalkozás a beérkezését követően harminc napon belül köteles írásban érdemben megválaszolni és intézkedni annak közlése iránt. A panaszt elutasító álláspontját a vállalkozás indokolni köteles.

A Vállalkozás a panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát három évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatni.

A panasz elutasítása esetén a Vállalkozás köteles a fogyasztót írásban tájékoztatni arról, hogy panaszával – annak jellege szerint – mely hatóság vagy békéltető testület eljárását kezdeményezheti. A tájékoztatásnak tartalmaznia kell továbbá az illetékes hatóság, illetve a fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testület székhelyét, telefonos és internetes elérhetőségét, valamint levelezési címét. A tájékoztatásnak arra is ki kell terjednie, hogy a vállalkozás a fogyasztói jogvita rendezése érdekében igénybe veheti a békéltető testületi eljárást.

 

12. TÁJÉKOZTATÁS A FOGYASZTÓT MEGILLETŐ ELÁLLÁSI ÉS FELMONDÁSI JOGRÓL

A fogyasztói jogállású vevőnek a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet alapján joga van a megrendelés elfogadásával létrejött szerződéstől 14 napon belül indokolás nélkül elállni.  Ha szerződés szolgáltatás nyújtására irányul és a teljesítés a 14 napos határidő előtt megkezdődött, a fogyasztót nem elállási, hanem felmondási jog illeti meg, ugyancsak indokolás nélkül.

Ebben a körben a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 1. és 2. számú melléklete felhasználásával a következő tájékoztatást adjuk:

12.1. Az elállási / felmondási határidő számítása

Ön 14 napon belül jogosult indokolás nélkül elállni e szerződéstől. Hasonlóképpen, ha a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetén a szerződés teljesítése megkezdődött, Ön jogosult 14 napon belül indokolás nélkül felmondani a szerződést.

Szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a felmondási jog a szerződés megkötésének napjától számított tizennégy napon belül gyakorolható.

Ha a szerződés megkötésére a fogyasztó tett ajánlatot, a fogyasztót a szerződés megkötése előtt megilleti az ajánlat visszavonásának joga, ami a szerződés megkötésére kiterjedő ajánlati kötöttséget megszünteti.

Ön határidőben gyakorolja elállási/felmondási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt elküldi elállási/felmondási nyilatkozatát.

12.2. Az elállási / felmondási jog gyakorlásának módja

Ha Ön elállási / felmondási jogával élni kíván, elállási / felmondási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni (például postán, telefaxon vagy e-mailben) az alábbi címre:

A Vállalkozás neve:   Balla Ivett Gizella egyéni vállalkozó

Postai címe:               6060 Tiszakécske, Kőrösi utca 49.

Telefonszáma:            +36 30 434 8778

E-mail címe:               titangym.ev@gmail.com

Ebből a célból felhasználhatja az alábbi pont szerinti elállási/felmondási nyilatkozat-mintát is.

Ön határidőben gyakorolja elállási/felmondási jogát, ha az előbbiekben megjelölt határidő lejárta előtt elküldi elállási/felmondási nyilatkozatát.

12.3. Elállási/Felmondási nyilatkozatminta

Elállási/Felmondási nyilatkozatminta[1]

(a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 2. melléklete)

Címzett[2]:   _______________________

Alulírott/ak kijelentem/kijelentjük, hogy gyakorlom / gyakoroljuk elállási / felmondási jogomat / jogunkat az alábbi áru(k)k adásvételére vagy az alábbi szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés tekintetében:

Szerződéskötés időpontja /átvétel időpontja:

A fogyasztó(k) neve:

A fogyasztó(k) címe:

A fogyasztó(k) aláírása[3]:  _______________________

Kelt:

[1] Csak a szerződéstől való elállási/felmondási szándék esetén töltse ki és juttassa vissza

[1] Ide a Vállalkozás nevét, postai címét és elektronikus levelezési címét kell beillesztenie – lásd: ÁSZF 1.3.

[1] Kizárólag papíron tett nyilatkozat esetén

12.4. Az elállás/felmondás joghatásai

Ha Ön eláll ettől a szerződéstől, haladéktalanul, de legkésőbb az Ön elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül visszatérítjük az Ön által teljesített valamennyi ellenszolgáltatást. A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmazunk, kivéve, ha Ön más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag Önt semmilyen többletköltség nem terheli.

Ha a szerződés szolgáltatás nyújtására irányul, és Ön kérte, hogy a felmondási határidőn belül kezdődjön meg a szolgáltatás teljesítése, felmondása esetén Ön köteles megtéríteni a Vállalkozás számára a szerződés megszűnésének időpontjáig arányosan teljesített szolgáltatásért járó összeget. Hasonlóképpen visszatérítjük az Ön által nyújtott ellenszolgáltatás azon részét, amely meghaladja az általunk nyújtott szolgáltatás ellenértékét.

12.5. A fogyasztó nem gyakorolhatja elállási / felmondási jogát az alábbi esetekben

a) szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás maradéktalan teljesítése után, azonban ha szerződés fizetési kötelezettséget keletkeztet a fogyasztó számára, csak akkor, ha a teljesítés a fogyasztó kifejezett előzetes beleegyezésével és annak a fogyasztó általi tudomásulvételével kezdődött meg, hogy elveszíti elállási jogát, amint a vállalkozás maradéktalanul teljesítette a szerződést;

b) olyan áru vagy szolgáltatás tekintetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac vállalkozás által nem befolyásolható, a 14 napos elállási / felmondási határidő alatt is lehetséges ingadozásától függ;

 

13. ELJÁRÁS HIBÁS TELJESÍTÉS ESETÉN – TÁJÉKOZTATÁS A KELLÉKSZAVATOSSÁGRÓL, A TERMÉKSZAVATOSSÁGRÓL ÉS A JÓTÁLLÁSRÓL

13.1. Kellékszavatosság

Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával?

Ön a Vállalkozás hibás teljesítése esetén a Vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.

Milyen jogok illetik meg Önt kellékszavatossági igénye alapján?

Ön – választása szerint-az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:

Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ön által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a Vállalkozás költségére Ön is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat.

Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Ön viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.

Milyen határidőben érvényesítheti Ön kellékszavatossági igényét?

Ön köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívom a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti. Használt dolog esetén ez a határidő egy év.

Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?

Ön a Vállalkozással szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.

Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?

A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Ön igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a Vállalkozás nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Ön köteles bizonyítani, hogy az Ön által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

13.2. Termékszavatosság

Milyen esetben élhet Ön a termékszavatossági jogával?

Ingó dolog (termék) hibája esetén Ön – választása szerint – az 1. pontban meghatározott jogát vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.

Milyen jogok illetik meg Önt termékszavatossági igénye alapján?

Termékszavatossági igényként Ön kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.

Milyen esetben minősül a termék hibásnak?

A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

Milyen határidőben érvényesítheti Ön termékszavatossági igényét?

Termékszavatossági igényét Ön a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.

Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét?

Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Önnek kell bizonyítania.

A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?

A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

– a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy

– a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy

– a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

Felhívom figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.

13.3. TÁJÉKOZTATÁS ÜGYFÉLSZOLGÁLATRÓL ÉS EGYÉB SZOLGÁLTATÁSOKRÓL

A bejelentések intézésére, panaszok kivizsgálására és orvoslására, valamint az igénybe vevők tájékoztatására ügyfélszolgálatot működtetünk, amelynek elérhetőségi adatait az ÁSZF 1. pontja tartalmazza.

14. TÁJÉKOZTATÁS A SZERZŐDÉS IDŐTARTAMÁRÓL, FELMONDÁSÁNAK FELTÉTELEIRŐL

A szerződés a kölcsönös teljesítéssel megszűnik.

15. TÁJÉKOZTATÁS AZ ELLENSZOLGÁLTATÁS FOGYASZTÓ SZEMÉLYÉRE SZABOTTSÁGÁRÓL ÉS AUTOMATIZÁLT DÖNTÉSHOZATALRÓL

A szerződés szerinti áruért vagy szolgáltatásért járó ellenszolgáltatás nem alapul automatizált döntéshozatalon és nem a fogyasztó személyére szabott.

16. TÁJÉKOZTATÁS A FOGYASZTÓ KÖTELEZETTSÉGEINEK SZERZŐDÉS SZERINTI LEGRÖVIDEBB IDŐTARTAMÁRÓL

A fogyasztói kötelezettségek legrövidebb határidejéről a kötelezettségeket meghatározó pontokban adunk tájékoztatás.

17. TÁJÉKOZTATÁS LETÉTRŐL, PÉNZÜGYI BIZTOSÍTÉKRÓL

A Webáruház letétet, pénzügyi biztosítékot nem kér.

18. TÁJÉKOZTATÁS FOGYASZTÓK RÉSZÉRE PEREN KÍVŰLI PANASZKEZELÉSI MÓDRÓL ÉS VITARENDEZÉSI MECHANIZMUSRÓL ÉS A BÉKÉLTETŐ TESTÜLETHEZ FORDULÁS LEHETŐSÉGÉRŐL

A fogyasztó a Vállalkozással szembeni jogvitájában peren kívüli panaszkezelési módként a békéltető testületek eljárását veheti igénybe.

Online adásvételi vagy szolgáltatási szerződésekből eredő kötelezettségekkel kapcsolatban felmerülő jogvitákban a fogyasztó az európai online vitarendezési (OVR) platformot is igénybe veheti.

Ezen eljárásokról az alábbiakban adunk tájékoztatást.

18.1. A békéltető testülethez fordulás szabályai

 A békéltető testület hatáskörébe tartozik a fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezése. A békéltető testület feladata, hogy megkísérelje a fogyasztói jogvita rendezése céljából egyezség létrehozását a felek között, ennek eredménytelensége esetén az ügyben döntést hoz a fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében. A békéltető testület a fogyasztó vagy a vállalkozás kérésére tanácsot ad a fogyasztót megillető jogokkal és a fogyasztót terhelő kötelezettségekkel kapcsolatban.

A békéltető testület a megyei (fővárosi) kereskedelmi és iparkamarák által működtetett szakmailag független testület.

A Vállalkozás székhelye szerint illetékes békéltető testület:

Bács-Kiskun Vármegyei Békéltető Testület6000 Kecskemét, Árpád krt. 4.
6001 Kecskemét  Pf.  228

A békéltető testület eljárása megindításának feltétele, hogy a fogyasztó az érintett vállalkozással közvetlenül megkísérelje a vitás ügy rendezését.

A békéltető testület eljárása a fogyasztó kérelmére indul. Az eljárás ingyenes.

A kérelmet a békéltető testület elnökéhez kell írásban benyújtani. Az írásbeliség követelményének levél, távirat, vagy telefax útján, továbbá bármely egyéb olyan eszközzel is eleget lehet tenni, amely a címzett számára lehetővé teszi a neki címzett adatoknak az adat céljának megfelelő ideig történő tartós tárolását, és a tárolt adatok változatlan formában és tartalommal történő megjelenítését. E követelményeknek megfelel az e-mail is.

Az eljárás megindítására irányuló kérelmet a fogyasztó az interneten (online) is be tudja nyújtani a https://bekeltetes.hu oldalon.

A kérelemnek tartalmaznia kell

a) a fogyasztó nevét, lakóhelyét vagy tartózkodási helyét,

b) a fogyasztói jogvitával érintett vállalkozás nevét, székhelyét vagy érintett telephelyét,

c) – ha a fogyasztó az egyébként a lakóhelye (vagy belföldi lakóhelye hiányában) a vállalkozás székhelye szerint illetékes békéltető testület helyett más békéltető testület eljárását kéri, a kérelmezett testület megjelölését,

d) a fogyasztó álláspontjának rövid leírását, az azt alátámasztó tényeket és azok bizonyítékait,

e) a fogyasztó nyilatkozatát arról, hogy az érintett vállalkozással közvetlenül megkísérelte a vitás ügy rendezését.

f) a fogyasztó nyilatkozatát arra nézve, hogy az ügyben más békéltető testület eljárását nem kezdeményezte, közvetítői eljárás nem indult, keresetlevél beadására, illetve fizetési meghagyás kibocsátása iránti kérelem előterjesztésére nem került sor,

g) a testület döntésére irányuló indítvány,

h) a fogyasztó aláírását.

A kérelemhez csatolni kell azt az okiratot, illetve annak másolatát (kivonatát), amelynek tartalmára a fogyasztó bizonyítékként hivatkozik, így különösen a vállalkozás írásbeli nyilatkozatát a panasz elutasításáról, ennek hiányában a fogyasztó rendelkezésére álló egyéb írásos bizonyítékot a törvényben előírt egyeztetés megkísérléséről.

Az eljárásra a fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testület illetékes.

18.2. A békéltető testületek elérhetőségei

A békéltető testületeket aktuális elérhetőségi adatait az alábbi oldalon találja:

https://bekeltetes.hu

18.3. Tájékoztatás békéltető testülethez fordulás lehetőségéről

Az előbbi pontban foglaltak szerint a fogyasztónak a Vállalkozással szembeni jogvitájában joga van panaszt előterjeszteni a lakóhelye szerint békéltető testületnél.

18.4. Az európai online vitarendezési (OVR) platform igénybevétele

Online adásvételi vagy szolgáltatási szerződésekből eredő kötelezettségekkel kapcsolatban felmerülő jogvitákban a fogyasztó az európai online vitarendezési (OVR) platformot is igénybe veheti.

A fogyasztó ezt az utat választhatja Webáruházunkkal szemben is.

Az eljárás magyar nyelven is megindítható.

Az OVR-platform a kereskedőnek továbbítja a benyújtott kérelmet. A közvetlen egyeztetésre és a megegyezésre 90 nap áll rendelkezésre.

Megegyezés hiányában az OVR-platformon engedélyezett vitarendezési testületet is bevonható a probléma megoldásába.

Az OVR-platform értesíti a kereskedőt a panaszáról. Ha a kereskedő beleegyezik az OVR-folyamatban való részvételbe, közösen ki kell választani az eljárást lefolytató vitarendezési testületet, amely eldönti a vitát.

Az OVR portál elérhető itt:

https://europa.eu/youreurope/index_hu.htm

Ezen belül a nyitólapon a Fogyasztói ügyek főmenű alatt található a Fogyasztói jogviták rendezése menüpont.

A platform közvetlenül elérhető itt:

http://ec.europa.eu/odr

vagy itt:

https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/?event=main.home2.show

Itt a fogyasztónak az Ügy indítása menüpont alatt elérhető blankettát kell kitöltenie, megadva a vállalkozás / webáruház e-mail címét is. Ha a kereskedő neve vagy weboldala már szerepel a nyilvántartásukban, adatai automatikusan betöltődnek az űrlapba.

Az űrlapon nyelvet lehet választani, ez alapján magyar nyelven is folyhat az ügyintézés.

19. VÁLLALKOZÁS, SZERVEZET JOGÁLLÁSÚ VEVŐVEL LÉTREJÖVŐ SZERZŐDÉSRE VONATKOZÓ KÜLÖN KIKÖTÉSEK

19.1. Vállalkozással – fogyasztónak nem minősülő személlyel – kötött szerződésre nem alkalmazhatók jelen ÁSZF 12., 13., és 19. pontjai. A 6-11., 14-18. pontjai fogyasztóval kötendő szerződésekre vonatkoznak, de alkalmazandók vállalkozással, szervezettel kötendő szerződésre is.

19.2. Vállalkozás, szervezet vevővel megkötött szerződésre az ASZF-ben nem szabályozott kérdésekben a Ptk. rendelkezései irányadók.

19.3. A nem fogyasztó jogállású szemmély vevővel szemben a Vállalkozás a szerződésszegéssel okozott kárért való felelősségét kizárja, kivéve szándékosan okozott, továbbá emberi életet, testi épséget vagy egészséget megkárosító szerződésszegésért való felelősséget.

19.4. A Vállalkozással kötött szerződésből erdő követelések egy év alatt elévülnek.

 

20. ZÁRÓ RENDELKEZÉSEK

20.1. Jelen ÁSZF-ben nem szabályozott kérdésekben a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (Ptk.), valamint – fogyasztók esetében – a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet vonatkozó rendelkezései irányadók.

20.2. A Vállalkozás jogosult egyoldalúan módosítani az ÁSZF-t. A módosítás a honlapon történő közzététellel lép hatályba, és a közzétételt követő vásárlásokra alkalmazható.

20.3. Jelen ÁSZF és módosításai közzétételre kerülnek a Webáruház honlapján. A közzététel napja a keltezés / módosítás alább jelölt napja.

Balla Ivett Gizella egyéni vállalkozó
Kelt: Tiszakécske, 2025.02.01.

Módosítva: –

Balla Ivett Gizella egyéni vállalkozó